Jak to probíhá v Montessori dětské skupině
Průběh dne dítěte v DS
- Rodič vstupuje do šatny s dítětem, po dobu svlékání si svršku a zouvání bot a nazouvání vnitřní obuvi je s dítětem v šatně, poté se rozloučí a předá dítě průvodci. V případě potřeby rodič sdělí potřebné informace o stavu dítěte - jeho momentální rozpoložení, děje-li se nějaká změna v rodině, kdy bude dítě vyzvednuto, apod. Vstup je možný nejdříve 5 min před otevřením třídy.
- V šatně dítě procvičuje samostatnost při oblékání, skládání a ukládání oblečení a při přezouvání.
- Velká pozornost je věnována sebeobsluze dítěte na toaletě. V kuchyňce dítě procvičuje základní návyky při stolování, přípravě jídla a úklidu. Umývá, utírá a uklízí použité nádobí.
- Největší část programu je věnována praktickým činnostem. Následně je dítě uváděno do práce s didaktickými pomůckami v oblasti tříbení smyslů, matematiky,jazyka a světa kolem nás.
- Na elipse se děti setkávají u společného tématicky zaměřeného programu.
- Děti zkoumají věci a jejich funkci, poznávají rostliny a pozorují jejich růst, zajímají se o život živočichů a lidí.
- Dítě si osvojuje jednotlivé dovednosti při samostatné práci, s nabytou dovedností se učí spolupracovat. Pečuje o prostředí, učí se respektovat a projevovat sebe, poznávat, přijímat různorodé projevy svých vrstevníků ve věkově smíšeném dětském kolektivu chlapců a děvčat.
- Po samostatném oblékání pod vedením průvodce odcházejí děti ven, kde mají prostor pro pohybové aktivity a zkoumání okolí. Chodíme ven za každého počasí.
- Po oběde či konci programu rodič přebírá dítě u vstupních dveří. Prosíme o dochvilnost.
- Prostory DS opouští rodič s dítětem společně. Po chodbě se prosím pohybujte tiše. Kola či koloběžky používejte až mimo budovu.
- Hovorové nebo poradenské schůzky (příp. náhled do programu) je možno domlouvat s Kateřinou Hlavnovou
Rozvrh dne (orientační)
7.00 - 8.30 Příchod dítěte, aktivity v šatně, v kuchyňce.
7.00 - 9.00 Individuální práce s pomůckami praktického života i s didaktickými pomůckami ostatních oblastí
9.00 -9.30 Společný tématicky zaměřený program, procvičování sociálních a komunikačních dovedností (elipsa)
9.30 - 10.00 Svačina, úklid po svačině
10.00 - 11.45 Procházka,aktivity venku na zahradě, na dětském hřišti
11.45 - 12.30 Aktivity v šatně, příprava na oběd, oběd, úklid kuchyňky
12.30 - 12,45 Odchod dětí, které jdou po obědě domů. Příprava na odpočinek
12.45 - 13.30 Odpočinek mladších dětí, relaxace starších dětí, aktivity pro předškoláky
14.00 - 14.30 Svačina
14.30 - 16.00 Individuální aktivity, skupinové aktivity - tvoření, dětské pokusy, dramatická výchova, taneční a hudební výchova apod. Úklid pomůcek, péče o třídu, odchod dětí domů